Σάββατο 24 Ιουλίου 2010

H… «τραγωδία» του ΟΣΕ ή Επιστροφή στον «καρβουνιάρη»

Οι κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαετιών έκαναν το κατά δύναμιν για να απαξιώσουν τον ελληνικό σιδηρόδρομο και το έργο του.

Τα καλύτερα «επιτεύγματα» στον τομέα της διάλυσης και εξαθλίωσης του Ο.Σ.Ε., παρουσίασε η προηγούμενη κυβέρνηση της εξαετίας του κ. Κώστα Καραμανλή!

Έχουμε λοιπόν τώρα και «σιδηροδρομική τραγωδία», στην οποία η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δια του αρμοδίου υπουργείου Υποδομών, μεταφορών και Δικτύων (Ρέππας, Σηφουνάκης) επιχειρεί να δώσει τέλος, όχι βέβαια με την οργάνωση ενός υγιούς σιδηροδρόμου κατά τα πρότυπα των προηγμένων χωρών, αλλά… ξεπουλώντας ό,τι απέμεινε, αν απέμεινε κάτι από την διάλυση, σε ιδιώτες, έναντι προφανώς, πινακίου φακής, διότι απλούστατα οι κερδοσκόποι ιδιώτες επιχειρηματίες, δεν είναι διατεθειμένοι να δώσουν σοβαρά ποσά για την απόκτηση του βουλιαγμένου σιδηροδρόμου μας, ο οποίος μας επιβαρύνει με τεράστια ποσά και το συσσωρευμένο έλλειμμά του ξεπερνά τα 11 δις ευρώ, δηλαδή το 5% του ΑΕΠ.

Το χειρότερο είναι, ότι το κράτος θα πουλήσει τα τραίνα απαλλαγμένα και από το παραμικρό χρέος, διαγράφοντας και πληρώνοντας το ίδιο (ο λαός με άλλα λόγια) όλες τις μέχρι τώρα ζημιές, δίδοντας δηλαδή συγχωροχάρτι σε κυβερνήσεις και διοικήσεις του ΟΣΕ που κατάντησαν τον σιδηρόδρομο από βασιλιά των χερσαίων μεταφορών σε διακονιάρη και ζήτουλα, προς όφελος κάποιων άλλων που κανείς δεν κατονομάζει. Ούτε το ΠΑΣΟΚ! Ούτε η κυβέρνηση Παπανδρέου!

Η υπόθεση πάντως έχει βάθος και μάλιστα πολύ ενδιαφέρον, το οποίο κοστολογείται σε 12,1 δις ευρώ (4,6 δις 85.000 στρέμματα γης «φιλέτα» και 7,5 δις υποδομές).

Το σχέδιο Ρέππα – Σηφουνάκη για την… εξυγίανση του ΟΣΕ (λέγε ξεπούλημα – δωρεά) προβλέπει και την κατάργηση των ζημιογόνων γραμμών.

Κοροϊδία νούμερο 2.

Το σιδηροδρομικό δίκτυο έχει ήδη συρρικνωθεί, έχει «ακρωτηριασθεί» από τους προηγούμενους, αλλά και τους παρόντες!

Τι θα καταργήσουν τώρα και με ποια κριτήρια;

Θα καταργήσουν και άλλες γραμμές με μικρό ή μέτριο συγκοινωνιακό και μεταφορικό έργο, που εξυπηρετούν παραμεθόριες και ευαίσθητες περιοχές για να απαλλάξουν εκ των προτέρων τον ιδιώτη αγοραστή από μη κερδοφόρα δρομολόγια;

Ποια δρομολόγια θα καταργήσουν πάλι;

Δεν τους φθάνει το ότι γύρισαν τον σιδηρόδρομο πίσω στην εποχή του Χαρίλαου Τρικούπη;

Δεν τους φθάνει ότι τον κατάντησαν «καρβουνιάρη»;

Τι άλλο επιδιώκουν;

Γνωρίζω εκ πείρας δύο από τις πολλές περιπτώσεις σοβαρών, καραμπινάτων και επιζήμιων συρρικνώσεων των δρομολογίων του ΟΣΕ.

Ιδού :

· Περίπτωση 1η :

Εδώ και πολλά χρόνια, πήγαινα με το τραίνο και μάλιστα με άνεση, στον τόπο της καταγωγής μου, στα Τρίκαλα Θεσσαλίας, μπαίνοντας στην Αθήνα για να φθάσω στα Τρίκαλα, όπου έβγαιναν, πριν από μένα, οι αποσκευές μου, τις οποίες είχα παραδώσει στην αρμόδια υπηρεσία του ΟΣΕ στην Αθήνα. Μάλιστα οι υπάλληλοι του σταθμού των Τρικάλων φώναζαν το όνομά μου, όπως και των άλλων επιβατών για να παραλάβουμε τις βαλίτσες μας.

Ο συρμός συνέχιζε το δρομολόγιό του μέχρι την Καλαμπάκα για να επιστρέψει από εκεί, στην Αθήνα.

Τώρα ή μάλλον στα μέσα του 2009 η ΝΔ άλλαξε τα πράγματα και μας επανέφερε στη μεταπολεμική και μετεμφυλιακή εποχή. Δηλαδή, το ταξίδι διακόπτεται στο Παλαιοφάρσαλο (Δεμερλί) για να γίνει μετεπιβίβαση στον σιδηρόδρομο Βόλου – Καλαμπάκας, τον λεγόμενο πρώην Θεσσαλικό.

Φόρτωνε – ξεφόρτωνε βαλίτσες και ταλαιπωρία!

Μας πήγαν λοιπόν ή όχι στην εποχή του «καρβουνιάρη»;

Το μόνο καλό είναι ότι στο Παλαιοφάρσαλο ψωνίζεις… χαλβά Φαρσάλων!

Αξιοσημείωτο είναι, ότι ο υφυπουργός Υποδομών – Μεταφορών κ. Σηφουνάκης, απαντώντας σε ερώτηση βουλευτού, βεβαίωσε την Βουλή, ότι στο θέμα θα δοθεί η σωστή λύση…

Περιμένουμε…

· Περίπτωση 2η

Για μεγάλο χρονικό διάστημα ο ΟΣΕ έστρωνε νέες σιδηροτροχιές στη γραμμή από Κόρινθο προς Άργος και Τρίπολη.

Τα δρομολόγια για χρόνια είχαν διακοπεί ή δε νέα γραμμή δεν έγινε συμβατή με τις γραμμές της υπόλοιπης Ελλάδας.

Τελικά, τα δρομολόγια ξανάρχισαν πέρσι, αλλά πως;

(Εδώ γελάνε)

Μπαίνοντας στο τραίνο στην Αθήνα, δεν εξυπηρετείσαι όπως επί της εποχής Σ.Π.Α.Π.

Μπαίνεις στον προαστιακό, πηγαίνεις στην Κόρινθο, όπου μετεπιβιβάζεσαι (φόρτωνε – ξεφόρτωνε) στην αμαξοστοιχία Κορίνθου – Άργους (Ναυπλίου) – Τρίπολης (η Καλαμάτα καταργήθηκε).

Αποτέλεσμα η πληρότητα των τραίνων να είναι 4,5,6 επιβάτες…

Αυτή είναι η κατάντια των σιδηροδρόμων μας. Χειρότερα από την εποχή Τρικούπη.

Τώρα, ας τους δώσουν «μπιρ παρά» σε κανένα επιχειρηματία και ας τον ενισχύσουν από πάνω με μερικά εκατομμύρια ευρώ για να κρατήσει τις κερδοφόρες γραμμές και να καταργήσει όλες τις άλλες που εξυπηρετούν τον κοσμάκη.