Τρίτη 26 Ιουλίου 2011

Το δίκαιο των ταξιτζήδων




Είναι η πρώτη φορά στην δημοσιογραφική μου σταδιοδρομία, που αναγνωρίζω το δίκαιο των ταξιτζήδων (χωρίς αυτό να σημαίνει, ότι εγκρίνω και χειροκροτώ τους τραμπουκισμούς, τις ασχήμιες μερικών και τις απόλυτα καταδικαστέες και αντεθνικές ενέργειες θα έλεγα, των αποκλεισμών λιμανιών, αεροδρομίων και δρόμων, τα πλήγματα κατά του τουρισμού μας που σημειώνει «άνοδο», την ταλαιπωρία τουριστών και δικών μας πολιτών που ξεκινούν για ολιγοήμερες διακοπές κλπ.)

Ευτυχώς βέβαια, οι ταξιτζήδες, έστω και αργά κατάλαβαν τα τραγικά λάθη τους και έβαλαν νερό στο κρασί τους, αρκούμενοι στο άνοιγμα των διοδίων, την ελεύθερη επίσκεψη στα μουσεία, στους αρχαιολογικούς χώρους, στα μνημεία κλπ.

Ωστόσο σημαντική ζημιά στον τουρισμό και στην εθνική μας οικονομία, προκάλεσαν οι ανεγκέφαλοι και μερικοί θερμοκέφαλοι συνάδελφοί τους.

Πάντως, το βέβαιο είναι πως αυτή τη φορά ο κλάδος των ταξιτζήδων, είχε απόλυτο δίκαιο, μόνο και μόνο για την ασυνέπεια της κυβέρνησης, του κράτους, ή καλύτερα του υπουργού Υποδομών κλπ। κ. Ραγκούση, που, όπως βεβαιώνουν ηγέτες της τάξης που απεργεί και διαμαρτύρεται, πέταξε (και το δήλωσε) στο καλάθι των αχρήστων την ρύθμιση του προκατόχου του κ. Ρέππα και την συμφωνία με τον κλάδο, πάντοτε εντός των πλαισίων του νόμου για την απελευθέρωση των επαγγελμάτων και άλλαξε τα πάντα, σε βάρος βέβαια των ιδιοκτητών ταξί.


Με άλλα λόγια, το κράτος τους κορόιδεψε ή πιο απλά το υπουργείο Υποδομών (λέγε το καλύτερα «Ραγκουσιστάν») τους θεώρησε ηλίθιους και θέλησε να κάνει μαζί τους Καραγκιοζιλίκια!

Άλλωστε η διαλυτική των πάντων τακτική είναι προσφιλής στον κ. υπουργό, ο οποίος έχει κυριολεκτικά διαλύσει και την τοπική αυτοδιοίκηση με τον «Καλλικράτη» του.

Έχει κι αυτό στο ενεργητικό του!

Τώρα, ο Καστανίδης τρέχει και δεν φθάνει για να διορθώσει τα αδιόρθωτα…

Είναι όμως αναγκαίο, για λόγους πλήρους ενημέρωσης του κοινού, των πολιτών που ταλαιπωρούνται από την απεργία των ταξιτζήδων, να κάνουμε μερικά ερωτήματα, όπως :

1) Ποιος ευθύνεται, ποια κυβέρνηση και ποιος υπουργός ενέκρινε και επέτρεψε την αγοραπωλησία των αδειών ταξί;

2) Ποιος και γιατί επέτρεψε μια άδεια ταξί που δόθηκε από το αρμόδιο υπουργείο για την εξυπηρέτηση του κοινωνικού συνόλου, μια άδεια που κόστισε στον κάτοχό της ελάχιστα χρήματα, να πωλείται σε τρίτους έναντι απίστευτων ποσών;

3) Ποιος επέτρεψε σε κάποιους να σπεκουλάρουν και να γίνονται πάμπλουτοι, γιατί είχαν καταφέρει να πάρουν 3, 4 ή και 5 άδειες;

4) Ποιος νόμος επέτρεψε αυτές τις συναλλαγές και που βασίσθηκαν οι συμβολαιογράφοι για τις σχετικές μεταβιβάσεις;

5) Ποιος ή ποιοι παρέμειναν και παραμένουν ασυγκίνητοι από τα αμέτρητα γραφεία αγοράς και πώλησης αδειών ταξί και μάλιστα τοις μετρητοίς;

6) Τέλος, με ποια λογική κάποιοι πολίτες, πούλησαν ή υποθήκευσαν σπίτια και περιουσίες για να αγοράσουν μια άδεια ταξί η αξία της οποίας θα αποσβεσθεί, αν αποσβεσθεί, σε πάρα πολλά χρόνια; Και μάλιστα όταν το επάγγελμα του ταξιτζή βρισκόταν και βρίσκεται σε πτώση για τους γνωστούς σε όλους λόγους που περιττεύει να αναφέρουμε;

Δεν σκέφθηκαν οι αγοραστές αδειών, ότι κάποια μέρα, αργά ή γρήγορα, το επάγγελμα θα ελευθερωθεί, όπως και άλλα πολλά επαγγέλματα; Δεν σκέφθηκαν ότι η αξία των αδειών θα εκμηδενιζόταν;

Νομίζω πως κάποιος, κυβέρνηση ή ταξιτζήδες, θα πρέπει να απαντήσουν στη σειρά αυτών των ερωτημάτων.

Αυτή τη φορά πάντως οι ταξιτζήδες είχαν απόλυτο δίκαιο, και έκαναν πολλούς από εμάς να ξεχάσουμε τους κακούς τρόπους ορισμένων, την αντικοινωνική τους συμπεριφορά και άλλα πολλά.

Ο τωρινός ηγέτης των ταξιτζήδων κ. Θύμιος Λυμπερόπουλος διευθύνει τον αγώνα με ευπρέπεια και ήθος, σε αντίθεση με άλλους εκπροσώπους τους που εκτοξεύουν απειλές και λένε «μπαρούφες», οι οποίες μόνον ζημιά τους προκαλούν.

Ο κ। Λυμπερόπουλος μας θυμίζει κάποιον παλιό συνάδελφό του που λεγόταν, νομίζω, Καρυστιανός, ο οποίος πάντοτε σε συνελεύσεις, διαμαρτυρίες, συγκεντρώσεις κλπ. προσπαθούσε να κρατήσει χαμηλούς τόνους και ισορροπίες.